description
Details of wine
Meditation wine intense ruby colour, in which the presence of fruity aromas, with hints of jam, dried plum, blueberry and clove, and the high polyphenolic complexity combined with a soft sweetness, lead to a long taste persistence where dark chocolate and spices are found.
FREE SHIPPING ON ORDERS OVER 49 EURO

Color
Rosso rubino-violaceo profondo.

Smell
Straordinaria e ampia intensità aromatica e con aromi fruttati e sentori di mirtillo, more, cassis, prugna secca e confettura rossa. Nel finale cioccolato e dolci note tostate boisè.

Taste
Dolcezza equilibrata su vibrante acidità; tannini di solida struttura con prolungati richiami alla confettura rossa. Nella lunga persistenza si ritrovano cioccolato fondente e spezie.

Pairings
Carni cucinate in agrodolce o con castagne e formaggi stagionati così come dolci secchi e crostate di marmellata di frutta rossa, in particolare di more.
Details
Features
YEAR | 2015 |
---|
TRAINING SYSTEM | Doppio Cordone Speronato |
---|
ALCOL | 14.50 |
---|
FORMAT | 0,375 L |
---|
COLLECTED | Raccolte a metà ottobre in cassette. Parziale disidratazione in pianta e successivo appassimento su graticci per 2 mesi. |
---|
Details
Informations
CLASSIFICATION | DOCG Montefalco Sagrantino |
---|---|
TEMPERATURE | 14-16 |
GROUND | Di medio impasto, con scheletro leggero e argille di media struttura; sottosuolo drenante e mediamente profondo. |
REFINEMENT | Affinamento in barrique per 18 mesi e 15 in bottiglia dopo leggera filtrazione |
ANNUAL PRODUCTION | 1800 |
PLANTS FOR HECTARE | 5000 |
WINEMAKING | Fermentazione in acciaio con macerazione sulle bucce per 14 giorni |
RETURN HALF | 40 q. |
Details
Awards
User Reviews:
Leave your opinion too!
Log in to be able to have your say on this wine!

CELLAR
Name: Lungarotti
Start-up year: 1962
Cultivated hectares: 250
Winemaker name: Vincenzo Pepe, Cristophe Ollivier, Lorenzo Landi
Address: Viale Giorgio Lungarotti, 2 - Torgiano (PG)
Web Site: www.lungarotti.it
Founded in the early 60's by Giorgio Lungarotti, the company soon became a driving force that opened up new opportunities not only for Torgiano but for the whole of Umbria too: wine as the centerpiece of a very high quality touristic and productive center, and cornerstone of a highly integrated promotional tool for the whole region.