Mont Albano Amarone della Valpolicella Bio 2017

€31.99
+ -

Description

Details of wine

FREE SHIPPING ON ORDERS OVER 49 EURO

Color

Rosso intenso con riflessi granati.

Smell

Al naso rivela un bouquet ricco di frutta, con la tipica nota di ciliegia sotto spirito, viola appassita, di spezie, soprattutto cannella e noce moscata.

Taste

Al palato è ricco, intenso, con un tannino elegante ed una grande morbidezza.

Pairings

Si accompagna a piatti importanti, carni rosse, selvaggina, formaggi piccanti e stagionati.

Details

Features

YEAR 2017
VINES 50% Corvina, 15% Rondinella, 30% Corvinone, 5% Oseleta
ALCOL 15.50
FORMAT 0,75 L Standard
COLLECTED Le uve attentamente selezionate in vigneto e raccolte in piccole cassette sono appassite per circa 3 - 4 mesi in locali asciutti e ben aerati.

Details

Informations

CLASSIFICATION DOCG Amarone della Valpolicella
TEMPERATURE 16-18
LOCATION Vigneti delle Colline a nord-est di Verona
GROUND Terreni di composizione argilloso calcarea.
REFINEMENT Dopo una prima evoluzione in cemento ? in modo da consentire lo svolgimento della fermentazione malolattica ? ha inizio l'affinamento in botti di rovere di medie e grandi dimensioni per circa 30 mesi. Dopo l'imbottigliamento il vino riposa per almeno 3 mesi in bottiglia.
WINEMAKING Al raggiungimento dell'ideale grado di appassimento sono pigiate e poste a fermentare in serbatoi d'acciaio termocondizionati. Avviata la fermentazione questa si prolunga per circa 30 giorni per consentire il totale sviluppo dell'alta gradazione del vino.
DECANTING 1 ora

Details

Awards

User Reviews:

There are no reviews for this wine yet. Let us know your opinion!

Name: Sartori Casa Vinicola
Start-up year: 1898
Cultivated hectares: 120
Winemaker name: Marco Dell'Eva e Franco Bernabei
Address: Via Casette, 4 - Santa Maria di Negrar (VR)
Web Site: www.sartorinet.com

“I knew my great-grandfather, but not my grandfather, becuase fate decreed that the father outlive his son,” says Andrea Sartori, President of the company, “Despite a rather grumpy character, he had certain affection for my brother and me.” Sartori di Verona was founded out of the entrepreneurial spirit of grandfather Pietro. Eccentric yes, but from a business point of view magmatic. His days were spent in a thousand different undertakings. However, this whirlwind of interests reached a turning point, stability, in the running of his trattoria. Today, Sartori’s success is in large part due to its international efforts, which represent over 80% of its sales in over 50 countries: throughout Europe, in North and South America, in Russia, in South East Asia. The motto “di Verona” together with the noble presence of Can Grande della Scala that stand out in our logo, attest to our profound and indissoluble bond with the places, history, beauty and elegance of one of the most visited cities in the world. Sartori, as we like to say in the company, has always fought for Verona, focusing exclusively on the classic Veronese wines: Valpolicella, Soave, Bardolino, Bardolino Chiaretto.