Mont Albano Valpolicella Ripasso Bio 2018

€14.64

OUT OF STOCK

Description

Details of wine

FREE SHIPPING ON ORDERS OVER 49 EURO

Color

Color rosso acceso tendente al granato con l'invecchiamento.

Smell

Al naso il bouquet è fresco, con piacevoli e tipici sentori di ciliegia e mandorla amara.

Taste

Al palato è ricco, vellutato e bilanciato, con un bel corpo ed intensità.

Pairings

Primi piatti con sughi saporiti di selvaggina, carni brasate e grigliate, formaggi stagionati e salumi.

Details

Features

YEAR 2018
VINES Corvina, Rondinella, Corvinone
ALCOL 14.00
FORMAT 0,75 L Standard

Details

Informations

CLASSIFICATION DOC Valpolicella Ripasso
TEMPERATURE 16-18
LOCATION Vigneti collinari nella zona del Valpolicella D.O.C. a nord di Verona
REFINEMENT Segue poi un periodo di affinamento prolungato in botti di rovere sloveno di medie dimensioni.
WINEMAKING Il termine ?ripasso' è una tecnica di vinificazione storica ed unica della Valpolicella che consiste nel macerare del vino Valpolicella sulle vinacce (da uve appassite) precedentemente usate per la produzione di Amarone o Recioto. Lo scopo di questo processo è quello di aggiungere morbidezza, complessità e corpo al vino.
DECANTING 1 ora

Details

Awards

User Reviews:

There are no reviews for this wine yet. Let us know your opinion!

Name: Sartori Casa Vinicola
Start-up year: 1898
Cultivated hectares: 120
Winemaker name: Marco Dell'Eva e Franco Bernabei
Address: Via Casette, 4 - Santa Maria di Negrar (VR)
Web Site: www.sartorinet.com

“I knew my great-grandfather, but not my grandfather, becuase fate decreed that the father outlive his son,” says Andrea Sartori, President of the company, “Despite a rather grumpy character, he had certain affection for my brother and me.” Sartori di Verona was founded out of the entrepreneurial spirit of grandfather Pietro. Eccentric yes, but from a business point of view magmatic. His days were spent in a thousand different undertakings. However, this whirlwind of interests reached a turning point, stability, in the running of his trattoria. Today, Sartori’s success is in large part due to its international efforts, which represent over 80% of its sales in over 50 countries: throughout Europe, in North and South America, in Russia, in South East Asia. The motto “di Verona” together with the noble presence of Can Grande della Scala that stand out in our logo, attest to our profound and indissoluble bond with the places, history, beauty and elegance of one of the most visited cities in the world. Sartori, as we like to say in the company, has always fought for Verona, focusing exclusively on the classic Veronese wines: Valpolicella, Soave, Bardolino, Bardolino Chiaretto.